CONCURSO DE FÍSICA Y QUÍMICA

( Discupen, pero de este concurso no guardé el ganador ni las respuestsas. Si alguien lo recuerda puede escribirme josejaime@ieslaasuncion.org. Gracias)


En un principio puede sorprender tantas preguntas, pero, no te preocupes.
Contesta sólo las que quieras, indicando claramente qué pregunta contestas.

Imprime las preguntas y busca las soluciones. Te divertirás y aprenderás.

ANÍMATE

  1. ¿Sabries dir quins elements químics són líquids entre 300 i 500ºC ?
  2. Els colors de l’arc de San Martí, quants en són? En quin ordre apareixen de dins del cercle cap a fora?
  3. Proposa una forma de distingir un ou dur d’un ou cru, sense trencar la seua escorça.
  4. Quan disposem d’un got de vidre ple d’aigua fresca, la superfície exterior del got es banya. Dóna una explicació del fenomen.
  5. Una mescla de sal i sucre, és homogènia o heterogènia?
  6. Quins elements químics han sigut descoberts per espanyols? Qui els va descobrir? En quin any, aproximadament?
  7. Tenim dues ampolles plenes d’aigua, una conté aigua de la mar, l’altra ´conté aigua destil·lada. Com podríem saber quina conté aigua de la mar, sense tastar-la (per si de cas no ho és o esta enverinada).
  8. De quin color és el vapor d’aigua?
  9. Què pesa més, una bateria carregada o una bateria descarregada?
  10. Si tot el gel que hi ha al pol Nord es fon, pujaria el nivell de les aigües dels mars?
  11. Dues persones van rebre el premi Nobel de Química i un altre premi Nobel. Podries dir-nos de quines persones es tracta, i quin altre premi Nobel han rebut?
  12. D’una corda hem penjades dues llaunes, una plena d’arena, l’altra buida. Com pots saber quina és la llauna plena?
  13. La llet “entera” conté un 3,6% de greix, i la “desnatada” és la mateixa, a la qual se li ha llevat el greix. Què pesa més, un litre de llet “entera” o un litre de llet “desnatada”
  14. A les dotze en punt un cotxe verd circula per una autopista a 120 km/h, i per darrere, a 2 km se li acosta un cotxe roig a 130 km/h. A quina hora el cotxe roig pilla el cotxe verd?

Si sabes la respuesta a alguna de estas preguntas, PARTICIPA EN EL CONCURSO. Si no sabes qué responder, pregunta a alguien que te ayude, o idea un experimento que te pistas, o consulta algún libro, revista o página web. Ganará el concurso el primero que más respuestas correctas y/o mejor las explique. PARTICIPA. Hay un buen premio.

Cualquier duda sobre el concurso escribe a fisicaquimica@ieslaasuncion.org