nº referencia: 12 || Fecha:21/10/2005
Foment de la lectura a l'IES L'Assumpció

Benvolguts alumnes i professors: Us adrece aquestes paraules per fer-vos saber que el nostre institut ha posat en marxa un pla de foment de la lectura en els sis grups de 1r i 2n d’ESO que tenim. Aquest pla té un abast multidisciplinar, ja que es desenvolupa a través de les tutories i de les assignatures de valencià, castellà, anglés i alternativa. El nostre projecte es caracteritza pels següents aspectes: 1. Cada alumne tria un llibre diferent de la biblioteca en funció dels seus gustos i capacitats. 2. Si el llibre triat no resulta de l’interés de l’alumne, aquest el torna a la biblioteca i en tria un altre. 3. El llibre seleccionat s’ha de portar sempre a l’institut, ja que en cas que falte algun professor es pot dedicar temps a llegir en companyia del professor de guàrdia. 4. Tots els alumnes implicats en el projecte han de portar sempre dues fundes corresponents als apartats de Revisió de lectura i Ampliem vocabulari. Al primer, cada alumne va anotant el seu ritme lector i al segon s’apunten i es busquen el significat de totes les paraules desconegudes que es troben als llibres. Fa poc el filòsof José Antonio Marina deia que les persones que lligen habitualment són més intel•ligents i més lliures. La voluntat de tots els professors de l’IES L’Assumpció que estem immersos en el projecte que ara us presentem és que els nostres alumnes se sumen al grup d’aquestes persones. Rebeu una salutació i no oblideu visitar la biblioteca del centre.

Josep María Asencio Verdú

nº referencia: 200 || Fecha:22/07/2006 || Nombre: CORRALES POMARES, JOSE MANUEL || 2ESOA

Començant aquesta resposta, volía dir que, el pla foment a la lectura ha sigut un gran èxit (per a mi si). A apropat a molta gent a la lectura i això es una genialitat, ja que fa que la cultura de la gent siga més extensa. Però jo volía dir una sugerència que podría ser també una gran ayuda per a molta gent (inclòs jo). Us pareix bé fer un pla d'estudi? Per favor si podeu responeu-me. Gracies.

nº referencia: 203 || Fecha:05/09/2006 || Nombre: ASENCIO VERDU, JOSEP Mª. || PROFESOR

José Manuel, gràcies per les teues paraules de recolzament al pla de foment de lectura del nostre centre. Nosaltres anem a continuar aquest any amb el nostre pla i, com tu, pensem que s'hauria de contemplar la idea d'un pla de foment de la lectura al sistema esducatiu. Gràcies de nou i no deixes de saludar-me quan vingues a la biblioteca. Josep Maria Asencio.

nº referencia: 204 || Fecha:05/09/2006 || Nombre: ASENCIO VERDU, JOSEP Mª. || PROFESOR

nº referencia: 364 || Fecha:27/02/2007 || Nombre: HEREDIA SANCHEZ, CARLOS || 2ESOC

me parecen las clases aburridas y hay pocas vacaciones